خرید اینترنتی

استعلام بدهی بانک

خرید اینترنتی

استعلام بدهی بانک

همان‌طور که گزارش اعتباری شخصی برای بررسی تاریخچه مالی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان اطلاعات می‌تواند برای کسب‌و‌کار شما مفید باشد و مستمر ثمر واقع شود. زیرا درست از همان دقایق اولی که شرکت شما آغاز به فعالیت می‌نماید و فعالیت مالی خود را آغاز و وام کسب‌و‌کار دریافت می‌نماید. اعتباردهندگان شامل بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، کارگزاری‌ها و ... اقدامات مالی شما را ثبت و هر ماه در روز مشخصی اطلاعات را به سامانه‌های اعتبارسنجی ارسال می‌نمایند. سامانه‌های اعتبارسنجی وظیفه تجمیع این اطلاعات را به عهده دارند و اطلاعات را به صورت یکپارچه در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند این گزارش که گزارش اعتباری کسب‌و‌کار نامیده می‌شود حاوی اطلاعات عمومی کسب‌و‌کار و دیگر داده‌های مالی است. گزارش اعتباری کسب‌و‌کار برای نمایش تصویر عینی فرآیند مدیریت تعهدات مالی شرکت به کار می‌رود. اطلاعات مندرج در گزارش اعتباری شرکت‌ها قابل اعتماد و به دور از هرگونه قضاوت انسانی است و نشان‌دهنده عینی سلامت مالی کسب‌و‌کار است.

  • ۰
  • ۰

چک برگشتی چکی است که دریافت کننده چک هنگام وصول آن نزد بانک با پیغام عدم موجودی کافی حساب از بانک برای وصول و دریافت پول آن مواجه می‌شود. هم کسی که چک را صادرمی کندو هم دریافت کننده چک می‌تواند با اقداماتی که انجام می‌دهد، جلوی چک برگشتی را بگیرد. کسی که چک را می‌نویسد باید اطمینان حاصل کنند که در تاریخ مشخص شده به میزان مبلغ نوشته شده در چک در حساب خود پول دارد.

اقداماتی که صاحبان چک با رعایت آن می‌توان جلوی چک برگشتی را بگیرند.

1-تعادل را بشناسید: مانده حساب موجود خود را (که ممکن است با مانده حساب شما متفاوت باشد) بررسی کنید. از  طریق سامانه‌های اعتبار سنجی می‌توان استعلام بانکی گرفت. افراد دریافت کننده چک می‌توانند با گرفتن استعلام بانکی از صاحب چک گزارش حساب و وجود یا عدم وجود چک برگشتی او را مشاهده کند.

2-آینده نگری کنید: برای هزینه‌های غیر منتظره پول اضافی را در حساب بانکی خود بگذارید. این پول می‌تواند به شما کمک کند تا وقتی که پرداخت هزینه‌هایی را فراموش کرده‌اید و در هنگام اضطرار به پول نقد نیاز دارید این هزینه‌ها را جبران کنید. اگر به طور مداوم مانده حساب خود را بررسی و چک کنید، به احتمال زیاد هرگز هیچ گونه چک شما برگشت نمی‌خورد. ( چک برگشتی )

3-حساب بانکی خود را متعادل کنید: مانده حساب، سپرده‌ها و برداشت‌های حساب خود را ردیابی کنید. اگر حساب‌های خود را متعادل کنید، قبل از اینکه بانک بخواهد اقدام کند، خودتان از موجودی حساب خود مطلع خرید گوشت  خواهید شد. برای جلوگیری از چک برگشتی و پرداخت جریمه، زمان سر رسید تاریخ چک را دارید.

4- با پرداخت کنندگان چک ارتباط برقرار کنید: اگر چکی را که کشیده‌اید و بعدا متوجه می شوید که قرار است برگشت بخورد، به سرعت با دریافت کننده تماس بگیرید. قبل از واریز چک، به آنها اطلاع دهید تا آن را برای وصول نزد بانک نبرد. این باعث صرفه جویی در وقت و هزینه برای هر دوی شما می‌شود. ( چک برگشتی )

اقداماتی که دریافت کنندگان چک با رعایت آن می‌توان جلوی چک خرید لوازم التحریر برگشتی را بگیرند.( رتبه بندی اعتباری )

دریافت کنندگان چک همیشه با پذیرش چک، ریسک می‌کنند، اما مدیریت این خطرات امکان پذیر است.

1-تایید اعتبار: برای تایید اعتبار قبل از پذیرش یا وصول چک، با بانک صاحب چک تماس بگیرید. برخی از بانک ها همکاری خواهند کرد، اما برخی دیگر هیچ اطلاعاتی در مورد حساب‌های مشتری ارائه نمی دهند. شما نمی‌دانید مگر اینکه امتحان کنید. ( چک برگشتی )

2-استفاده از خدمات سامانه‌های اعتبار سنجی: افراد می‌توانند از پایگاه داده‌هایی استفاده کنند که حساب‌های مربوط به چک را ردیابی می‌کنند و با ارائه گزارش معوقات بانکی به جلوگیری دریافت چک از افراد بد حساب و بدقول و برگشت خوردن آن کمک می‌کنند. آنها حتی ممکن است پرداخت چک‌های بد را  با دریافت هزینه اضافی تضمین کنند.

3-فرآیندها: در مورد اینکه از چه کسی چک بگیرید، گزینشی عمل کنید. برای برخی از مشاغل، این ریسک ارزش آن را دارد و شما می‌توانید با گرفتن چک (در مقابل نیاز به کارت‌های اعتباری یا فقط پول نقد) به مشتریان بیشتری خدمت کنید. اما اگر می خواهید چک را بپذیرید، بهترین راه حل را دنبال کنید تا از برگشت خوردن آن جلوگیری شود.

  • ۹۸/۰۸/۰۳
  • علی تمیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی